Om arbetet

Skriver lite om oklarheterna i besiktningen då arbetet inte är slutfört pågrund av grovt avtalsbrott. Kan man ju inte begära att det skall plockas undan och tvättas bort färg heller. Under singeln i hela pool området ,ligger fiberduk. Dokumentera att värmeslingan är inte inkopplad än och har egen jordfels brytare. I protokollet står det att det skall ta 2tim att regla upp ett tak alltså 1tim var då.Man måste ju vara två. Många byggarbetare har skrattat åt  detta som vi pratat med. Då skulle man ju renoverat hela huset om det skulle vara såna fantasi tim. Men när marcell ringde honom visste han inte att hela taket var omreglat så lite underligt?.Skriver i protokollet att maskinhyra skulle vara 5000kr och ca 16tim arbete för markarbetet  det konstiga är att den billigaste maskinen som gick att hyra kostade 500kr i tim det är ju 8000 kr i hyra om det skulle stämma med timmarna,och det skulle inte gå att  fixa med denna maskin i mitten av ett så stort hål.Dom större maskinerna hade inte gått att köra in genom dörren för att komma till byggnadens baksida. Undrar om dom haft någon som varit och besiktigat svartjobben där för ca 100000 som är inbetalda till privata konto? Sen gör man inte så här mot släkt försöka hitta fel en månad efter för att man inte vill betala när det fanns en överenskommelse.Bara för att man är avundsjuk. Och inte kan något själv.Alla har vi samma möjligheter att lyckas här i livet. Snackade om att dom hade någon som kunde göra  hela badrummet för 3000 när jobbet började nå sitt slut lite roligt tycker jag. =)
Hoppas vi slipper se er i resten av våra liv!
 om ni nu läser här!
 Du marianne du kommer kosta din mamma mycket det har du väl redan gjort =) Hörde att ni fick ett pris på 88000 för toaletten=) Ingen som vågar ta något jobb på puckgatan heller sen dom sett era fula ansikten i tidningen=) Bra jobbat!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne Wåhlander

Bra Marie

Sånt här skall ni inte ta

Bara ge tillbaka

Hade jag varit som dig hade jag anmält dom för grovt förtal Beviset finns på hennes blogg Och om hon har tagit bort det så har jag sparat ner det på min dator Säg till min dotter så skickar jag över det till dig

Det med att din sambo skulle hotat med pistol är mkt grovt.Har pratat med min syster som du vet är kriminalkommisarie Hon råder dig och din pappa att anmäla eller öppna ett enskilt mål om det.Ni kommer att vinna.Hon vet fö vem din "faster" är.Precis som jag!Det första hon sa var att: Jasså-är nu ....majen igång igen.Precis som förr!!



Trösta dig med att dom som hon har medhåll av vet inte vem hon är.

Men dom borde ändå ana-för vilken svensk som är född 1957 stavar så illa?

Kramar Yvonne

2009-01-07 @ 22:01:15
Postat av: Mira

jag tycker också att du ska anmäla det. Ni måste ju få rätsida på problemen. Vem det nu är som har rätt av er. Det borde ni båda avgöra i en domstol. Ni borde komma överens om arbetet hos er farmor.För det är ju inte riktigt rätt där.Och det är väl där problemet ligger att ni inte gjort rätt för er där. Låt polisen reda upp allt.Eller gör ett enskilt mål.

Mvh Mira

2009-01-07 @ 22:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Top Personligt bloggar Personligt Blogg listad på Bloggtoppen.se Företagsbloggar

Företagsstart