Fan har inte sovit mycket inatt.

När jag lade mig igår så började det snurra i huvudet och när jag började ligga och tänka blev jag så arg så jag inte kunde sova.Så då var loppet kört.Tog datan och byggde ihopa två headers för att skingra tankarna.En till Bad och hälsa och en till Stropp. Och det jag blev förbannad över var avsnittet med grisar och hur dom blir behandlade.Snåla bönder och hur man behandlar djur i sverige.Varför klagas det på hundfabriker utomlands och på hund uppfödning när djuren används som en sak eller pryl i livsmedelsproduktionen och där är det helt ok.Varför är det annorlunda regler när det gäller deras levnads förållande?Ett djur är ett djur och skall ha ett värdigt liv oavsett om det ger mat eller hur länge det lever.Fick en anmälan  i somras för mina hundar att jag hade för många hundar i min hundgård 20kvm för 5 småhundar två vuxna och tre valpar endast några timmar om dan.Fick klagomål för detta och fick betala 1200kr för måtten var annorlunda enligt deras papper om det var flera hundar på ytan=)?.Men dom hade inget imot grisar och hönor som knappt kunde röra sig när jag tog upp detta?Var ok enligt bestämmelserna=)Sjukt!Hur går detta ihopa? Är djurskydd till för djuren eller till för pengarna?Att oskyldiga grisar skall stå och tugga på järn galler utan att få se solljus är detta ok tycker ni? Är intelligenta djur.Förstår mig inte på människor som kan jobba och se på något sånt.Frihet är ju det finaste som finns i livet och varför har dom förtjänat detta.Finns det inte tillräckligt med yta här i sverige?Eller dom kanske förlorar några kroner mer då på foder då dom inte växer lika snabbt.Det hade ju varit hälsosammare både för både djur och människor.Sen en annan sak jag inte tyckte om när jag läste det var att tullen avlivar hellre smuggelhundar än lämnar dom till orginasationer som kan hålla dom i karaktän gratis.Är väl inte djurets fel att det hamnat i en äcklig människas händer?Tror tyvärr inte att många som jobbar med djur tycker om det utan gör det enbart för pengar!Vad tycker ni om detta inlägg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin Top Personligt bloggar Personligt Blogg listad på Bloggtoppen.se Företagsbloggar

Företagsstart